Aezond fvallen en toch kaas op je boterham? Ja zeker! Een gezonde leefstijl of afvallen gaat prima samen met een boterham kaas. De juiste keuzes én afwisseling maken het verschil. Op drie vlakken kun je dit verschil maken; de boterham, het smeersel en de kaas…

Kies voor:

  • Een volkoren boterham ipv een wit bolletje (- 81 kcal)
  • Halvarine ipv roomboter  (- 22 kcal)
  • Jong ipv belegen of oud (-10 kcal bij voorgesneden plak)
  • 30+ ipv 48+ kaas  (- 26 kcal bij voorgesneden plak jonge kaas)
  • De kaasschaaf ipv een voorgesneden plak (-27 kcal bij jonge kaas)
  • De kaasboer ipv de supermarkt voor een mooiere smaak!

Bij elkaar scheelt dat dus al snel een heleboel kcal per boterham. Van keuze 1 naar keuze 3 al gauw 104 kcal! Heel eerlijk ikzelf hou van de volle smaak van kaas en kies dus altijd voor een belegen 30+ kaas van de kaasboer. Maar wil je voor de volledige winst in kcal gaan, dan ga je dus voor jonge kaas. En nog een allerlaatste ‘boterham met kaas’ tip… ga voor een dubbele boterham in plaats van een enkele boterham (keuze 4) dat scheelt dus ook nog eens 1x beleg! En zoals ik aan het begin van deze blog al zei… wel afwisselen met ander (mager) beleg…

Geniet van je boterham kaas!